Психологічні детермінанти тривожності у молодших школярів

Автор: Мельник Ірина Романівна
Кваліфікаційний рівень: магістр
Спеціальність: Психологія
Інститут: Інститут права, психології та інноваційної освіти
Форма навчання: заочна
Навчальний рік: 2024-2025 н.р.
Мова захисту: українська
Анотація: У кваліфікаційній роботі актуалізовано проблему тривожності молодших школярів та психологічних її детермінант. Наголошено, що високий рівень тривожності може призводити до порушень уваги, пам’яті, зниження працездатності та мотивації до навчання, підвищеної втомлюваності, а також до соматичних розладів. Тривожні діти зазвичай мають труднощі у встановленні контактів із однолітками, низьку самооцінку та схильність уникати ситуацій, які сприймаються як загрозливі. Розглянуто наукові підходи до феномену «тривожність» у психологічній науці. Виокремлено особливості проявів тривожності у молодших школярів. Проаналізовано основні причини тривожності дітей молодшого шкільного віку. Емпірично досліджено психологічні детермінанти тривожності у молодших школярів. Окреслено шляхи психологічної корекції тривожності у молодших школярів та розроблено рекомендації педагогам для подолання тривожності в учнів початкових класів. Корекційна робота, спрямована на подолання високого рівня тривожності у молодших школярів, має свої особливості. Серед методів корекції для цієї вікової групи важливе місце займають арт-терапія, ігротерапія, психогімнастика та анімація. Ефективність психокорекції тривожних станів у молодших школярів потребує детальних експериментальних досліджень для оптимізації процесу психологічної корекції. Ключові слова: молодші школярі, емоційність, тривожність, страхи, тривога, соціальний стрес, психологічна корекція.